30 Eylül 2009 Çarşamba

CAM (VİTRAY) KURABİYE

Uzun zamandır fırsat bulupta yapmak istediğim kurabiyelerden bir tanesi de cam kurabiyeydi. Herkes gibi bende çok merak ederdim nasıl yapıldığını...biraz internetten birazda kardeşimden aldığım bilgiler doğrultusunda ortaya çıkan sonuç bu oldu:)))
İnanın bilmeyenler için söylüyorum bunu nasıl yapıldığını öğrenince çok şaşırabilirsiniz çünkü ben çok şaşırdım ve inanamadım bu kadar kolay yapıldığına...

Gelelim asıl olaya...ihtiyacımız olan kesilebilir tarzda bir kurabiye hamuru..birde renkli şekerler...hani bir mağazaya gittiğimizde genelde kasanın yanında şekerliğin içinde bize ikram edilenlerden...istediğiniz renkte..ben kurabiyeleri kalıpla kestim..kalıbınız yoksa bildiğmiz su bardağı ilede kesebilirsiniz..ortası da yine bir kapak yardımıyla kesiyoruz...
Şimdi..Kurabiyemizi yoğurduk...istediğmğz şekilde kestik.. ortasınıda kestik yağlı kağıt serdiğmiz fırın tepsisine dizdik..şekerlerimizi ortadan ikiye veya daha küçük parçalara ayırıyoruz..ben bıçakla ikiye böldüm..kestiğimiz kurabiyelerimizin ortasına şekerlerimizi koyuyoruz..istediğiniz renkte koyabilirsiniz...
Tepsimizi fırına koyuyoruz..kurabiyeler pişince tepsiyi fırından çıkartalım ve 20 dk civarında kurabiyeleri tepsiden almadan soğumaya bırakalım..eğer hemen alırsak kurabiyelerin ortasındaki şeker dökülür (ayrıca şeker eridiği için sıcaktır ve yanma ihtimalimiz yüksektir:)
Kurabiyeler soğuyunca tepsiden alalım..ve afiyetle yiyelim:))))
Şaka bir yana göruntü olarak hem çok şık duruyorlar hemde yapımıda çoookkk kolay:)))







Hiç yorum yok: