7 Eylül 2009 Pazartesi

DİKEY PASTA

Eveett artık pasta yapmaya da başlandı:)) Sanırım hep bir bahane olur yeni birşeyler yapmak için..Benim içinde öyle oldu..ha bugün ha yarın derken bir türlü pasta yapmaya başlayamamıştım..Daha önceleri herkes gibi bende kendi çapımda pastalar yapıyordum ama gerçek anlamda sanırım bu pastalarla başladım...
Bu pastayı davetli olduğumuz iftar için yapmiştım..Pastanın orjinal tarifini acemi şef'te bulabilirsiniz...
Aslında bu pastayı ilk gördüğümde nasıl yapıldığını anlamamıştım..biraz detaylı bir incelemeden sonra nekadar kolay olduğunu farkettim..MUTLAKA DENEYİN:)))
Gelelim malzemelere:
Pandispanya için:
4 yumurta
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
½ çay bardağı sıvıyağ
½ çay bardağı yoğurt
1 limon suyu ve kabuğu
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Vanilyalı pastacı kreması için:
3 su bardağı süt
2 yumurta sarısı
½ su bardağı un
½ su bardağı nişasta
½ su bardağı şeker
1 paket vanilya

Ara katları için elinizde bulunan meyveler..Ben muz kullandım.

Yapılışı:

1. Öncelikle fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz.
2. Pandispanya için yumurta ve şekeri derin bir kapta mikserle çırpıyoruz.
3. Sıvıyağ, limon suyu&kabuğu, ve yoğurdu ilave edip çırpmaya devam ediyoruz.
4. Son olarak un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı ilave ediyoruz.(Pürüzsüz bir kıvam olacak)
5. Yağlı kağıt serili fırın tepsimize karışımımızı döküp pişiriyoruz.
















6. Fırından çıkan pandispanyamızı soğumaya bırakıyoruz.
7. Krema için bütün malzemeleri ısıya dayanıklı bir kapta çırpıyoruz ve ocakta muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Soğumaya bırakıyoruz.
8. Pandispanyamızı pasta çemberimizin yüksekliği kadar şerit şerit kesiyoruz. Pasta çemberimiz yoksa kelepçeli kek kalıbı da kullanabilirsiniz. Burda önemli olan kalıbımızın tabanının olmaması.

9. Kestiğimiz keklerimizi çemberimizin içine yerleştiriyoruz. (Çemberin şeklini alacak şekilde yerleştiriyoruz)
10. İlk sırayı yerleştirdikten sonra kremayı sürüyoruz..üstünede muzlarımızı yerleştiriyoruz.
11. Çemberin içini doldurana kadar devam ediyoruz.
12. Kalan kremamızın bir kısmını pastamızın üzerine yayıyoruz. Bu şekilde dolaba kaldırıyoruz. Böylece pastanın katları birbiriyle birleşecek.(yaklaşık 1-2 saat kadar)














13. Dolaptan cıkardığımız pastamızın çemberini dikkatli bir şekilde çıkartıyoruz. Kenarlarına kalan kremayı sürüyoruz. Üzerini istediğimiz şekilde süslüyoruz. Ben kakao ve çikolata kullandım.

Hiç yorum yok: