5 Mayıs 2009 Salı

Külah Pasta

Küçüklüğümüzü hatırlatan bir pasta. Külahları gördüğümde önce çok sevindim ama sonra eyvah dedim kalıplarını nasıl yaparım diye kara kara düşündüm açıkçası.Sonra aklıma kırtasiyelerde satılan alüminyum kağıtlar geldi. Kırtasiyeye gittim. Alüminyum kağıt varmı diye sorduğumda once bir duraksadı satıcı.. Önce öyle birşey yok dedi sonra isterseniz sadece alüminyum var dedi.. Tamam dedim işte aradığım şey buydu.. Yaklaşık 1 metre aldım..Tahmininden çok çıktı.. Eve geldim ve işe koyuldum.. Önce alüminyumu güzelce temizledim.. Sonra kare şeklinde kesmeye başladım..Kareler çok büyük olmayacak ama çokta küçük olmasın.. Normal kağıttan külah yapar gibi sardım.. Ve işte külah kalıplarım hazırr...
Gelelim tarife..tarifi bana en uygun olanı seçtim..Meleğin Marifetleri tam bana göreydi..Ben sadece bir iki değişiklik yaptım..Şimdiden herkese afiyet olsun..

Gerekli Malzemeler:

1 kahve fincanı süt
1 kahve fincanı erimiş margarin
1 fincan şeker
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
alabildiği kadar un

İçi İçin istediğiniz bir krema, muhallebi veya Cremole koyabilirsiniz.

Üzerine çikolatalı krema(nutella tarzı), hindistan cevizi, renkli şekerler

Yapılışı:

1. Bütün malzemeyi derin bir kapta yumuşak bir hamur oluncaya kadar karıştırıyoruz.Kulak memesi kıvamında olacak.

2. Düz bir zeminde hamurumuzu merdane yardımıyla çok ince olmayacak şekilde açıyoruz.

3. Açtığımız hamuru 2 cm genişliğinde ince şeritler halinde kesiyoruz.

4. Yağladığımız kalıplarımıza külah şeklinde sarıyoruz. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz.


5. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında hafif kızarana kadar pişiriyoruz.

6. Fırından çıkarttığımız külahları soğumaya bırakıyoruz.

7. Soğuyan külahları dikkatli bir şekilde kalıplarında çıkartıyoruz.

8. Hazırladığımız kremayı küçük kaşık yardımıyla külahlarımıza dolduruyoruz.

9. Kremamızın akmaması için ağzına nutella veya ona benzer herhangi bir çikolatalı krema sürebilirsiniz.(Ben sürmedim ama sürseydim daha iyi olurdu)

10. Hindistan cevizine veya renkli şekerlemelere batırabilirsiniz.






Hiç yorum yok: